Diyarbakır Haberleri

Diyarbakır'da Araç İçi Fırına Döndü!

Yaz sıcaklarının kavurduğu Diyarbakır’da gölgede 38 dereceyi bulan hava sıcaklığı, park halindeki araçların içinde 45 dereceye kadar ulaşıyor. Uzmanlar ise soğutma sistemleri bile yetersiz kalan sürücüleri araç içi sıcaklığı düşürmek için hayati önem taşıyan hava akışı yöntemi konusunda uyarıyor.

Türkiye'de yaz mevsiminin en sıcak ve kurak geçtiği illerin başında gelen Diyarbakır'da, termometreler alev aldı. Son günlerde etkisini iyice artıran kavurucu sıcaklar nedeniyle vatandaşlar zor anlar yaşıyor. Gündüz öğle saatlerinde gölgedeki sıcaklık ortalama 38 derece civarında ölçülürken, güneş altında kalan araçların içi ise fırına döndü.

Güneş ışınlarına doğrudan maruz kalan otomobillerde sıcaklık, dış ortamın çok üzerine çıkıyor. Yapılan ölçümlerde, araç içi sıcaklıkların 45 dereceye kadar ulaştığı görülüyor. Bu durum sürücüler ve yolcular için hem büyük bir konfor kaybına hem de sağlık risklerine yol açıyor. Yoğun sıcak hava dalgası karşısında araç klimaları bile performans göstermekte zorlanıyor.

Yaşanan bu tehlikeli sıcaklık artışı karşısında uzmanlardan sürücülere önemli uyarılar geldi. Araçlara, biner binmez hemen klimanın açılmaması gerektiğine dikkat çeken uzmanlar, "Araçlara binmeden önce mutlaka çalıştırılmalı ve hava akışının sağlanması için kapılar bir süre açık bırakılmalıdır. İçerideki hapsolmuş sıcak hava dışarı çıkıp araç içi sıcaklık normal seviyeye düştükten sonra klimalar açılmalıdır" önerisinde bulunuyor.

Bu basit yöntemin uygulanmasının araç ve insan sağlığını koruyacağını ifade uzmanlar, sürücülerin ani ısı şokuna maruz kalmasını engelleyecek önerilere kulak verilmesi çağrısında bulundu.