Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamında yer alan “Acil Durum Planları, Yangınla Mücadele ve İlk Yardım” yönetmeliği doğrultusunda hizmet binasında deprem ve yangın tatbikatı düzenledi. Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Birimi koordinasyonunda gerçekleştirilen tatbikat, İtfaiye Dairesi Başkanlığı ve Afet İşleri Dairesi Başkanlığının ortak çalışmasıyla hayata geçirildi. Tatbikat öncesinde Belediye Meclis Toplantı Salonu’nda personele yönelik eğitim ve bilgilendirme toplantısı yapıldı.
Tatbikat yarım saat sürdü
Saat 10.07’de başlayan ve yaklaşık yarım saat süren tatbikat kapsamında, olası bir deprem ve ardından meydana gelen yangın senaryosu canlandırıldı. Hazırlanan senaryo doğrultusunda personelin acil durumlarda izlemesi gereken prosedürler uygulamalı olarak test edildi.
Tatbikatı Genel Sekreter Bakıroğlu yönetti
Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Serdar Bakıroğlu, tatbikatta acil durum yöneticisi olarak görev alarak çalışmaları yönetti. Genel Sekreter Yardımcıları Muhabbet Erdoğmuş, Zerin Türk ve Aziz Özdoğan ile Afet İşleri ve Risk Yönetimi Dairesi Başkanı Azad Yıldız ise acil durum yönetici yardımcısı olarak görev yaptı.
Tatbikatta belediye hizmet binasında görev yapan daire başkanları ekip yöneticiliğini üstlenirken, acil durum planında yer alan söndürme, kurtarma, koruma ve ilk yardım ekipleri de aktif rol aldı.
Personel güvenli şekilde tahliye edildi
Tatbikat senaryosu gereği deprem ve yangın sonrası binada bulunan personelin güvenli tahliyesi gerçekleştirildi. Acil çıkış prosedürlerinin uygulandığı tatbikatta çalışanlar toplanma alanlarına yönlendirilirken, ekiplerin koordinasyonu da gözlemlendi.
Arama-kurtarma ve ilk yardım uygulamaları yapıldı




