26-28 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen organizasyonda, 10 farklı ilden gelen 240 sporcu, Diyarbakır Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'ne bağlı Seyrantepe Spor Kompleksi Tartan Pistinde madalya ve üst tura yükselme mücadelesi veriyor.
Türkiye'nin dört bir yanından gelen genç atletler, üç gün boyunca atletizmin farklı branşlarında performanslarını sergileyerek hem kendi illerini en iyi şekilde temsil etmeye hem de Türkiye finallerine uzanan yolda önemli puanlar toplamaya çalışıyor. Koşu, atlama ve atma branşlarında kıyasıya mücadele eden sporcular, centilmence rekabetin en güzel örneklerini ortaya koyuyor.
Son yıllarda ulusal ve bölgesel birçok spor organizasyonuna başarıyla ev sahipliği yapan Diyarbakır, modern spor tesisleri ve güçlü altyapısıyla bir kez daha önemli bir şampiyonaya ev sahipliği yapmanın gururunu yaşıyor. ANALİG Atletizm Bölge Müsabakaları da kentin spor altyapısını ve organizasyon kapasitesini gözler önüne sererken, genç sporcular için önemli bir gelişim platformu oluşturuyor.
Uzmanlar, ANALİG organizasyonlarının geleceğin milli sporcularının yetişmesinde önemli rol oynadığına dikkat çekerken, bu tür turnuvaların gençlerin hem fiziksel hem de sosyal gelişimlerine büyük katkı sunduğunu ifade ediyor.
Diyarbakır Gençlik ve Spor İl Müdürü Cenk Öztekin, organizasyonun önemine dikkat çekerek tüm sporculara başarı dileklerini iletti.
Öztekin, "26-28 Haziran tarihleri arasında ilimizde düzenlenen Anadolu Yıldızlar Ligi Atletizm 1. Etap 8. Grup Puanlı Bölge Müsabakalarına ev sahipliği yapmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. 10 ilimizden gelen 240 sporcumuzun centilmence mücadele ettiği bu organizasyon, yalnızca sportif başarı açısından değil, kardeşlik, dostluk ve dayanışma duygularının pekişmesi açısından da büyük önem taşıyor. Tüm sporcularımıza, antrenörlerimize ve teknik ekiplerimize başarılar diliyor, müsabakaların sakatlıksız, fair-play ruhu içerisinde tamamlanmasını temenni ediyorum." dedi.