Kış aylarının vazgeçilmez lezzetleri arasında yer alan fındık, fıstık, ceviz, leblebi ve çekirdek gibi ürünlerde geçen yıla göre büyük oranda zam yaşandı. Kentin tarihi Sur ilçesindeki çerezciler, fiyatların üretim maliyetleri ve nakliye giderleri nedeniyle arttığını belirtiyor.

Vatandaşlar ise artık çerez alırken gramla alışveriş yaptıklarını ifade ediyor. Geçtiğimiz yıl kilosu 400-450 TL olan Antep fıstığı bu yıl 1000 TL’ye kadar çıkarken, fındık 800 TL, badem 700 TL, ceviz ise 350 TL’den satılıyor. En uygun çerezlerden biri olan beyaz leblebinin kilosu dahi 300 TL’ye yükseldi.

Çerezci esnafı, artan maliyetlerin kendilerini de zorladığını belirterek, “Fiyatlar sürekli değişiyor, vatandaşın alım gücü düştü. Artık insanlar kiloyla değil, 100-200 gram alıyor. Kışın çerez keyfi bile lüks oldu” ifadelerini kullandı.

Kentteki birçok vatandaş, eskiden ailece yapılan kış çerez alışkanlıklarının artık eski keyfini yitirdiğini söylüyor. Çoğu kişi, “Kış geceleri televizyon karşısında çerez yemek Diyarbakır kültürünün bir parçasıydı, ama artık cep kaldırmıyor” diyerek fiyat artışlarına tepki gösteriyor.

Diyarbakır'da Sosyal Yardım Çilesinde Tansiyon Düşmüyor
Diyarbakır'da Sosyal Yardım Çilesinde Tansiyon Düşmüyor
İçeriği Görüntüle

Artan maliyetler nedeniyle hem esnaf hem de tüketici zor günler geçirirken, Diyarbakır sokaklarında “kışın tadı da fiyatlara takıldı” yorumları yapılmaya başlandı.

Kaynak: BİLAL DALGIÇ