Bağlar Belediyesi tarafından farklı mahallelerde eksikliği hissedilen bölgelere yeni çöp konteynırları yerleştirilirken, vatandaşların bir kısmının duyarsız davranışları dikkat çekiyor. Çöp poşetleri ve evsel atıkların konteynırların hemen yanına bırakılması hem kötü görüntü oluşturuyor hem de sıcak havaların etkisiyle çevreye ağır kokular yayılmasına neden oluyor.
Özellikle yaz aylarında artan sıcaklıklarla birlikte konteynır dışına bırakılan çöpler kısa sürede çevre sağlığını tehdit eder hale gelirken, sokak hayvanlarının çöpleri dağıtması sonucu görüntü kirliliği daha da büyüyor.
Mahalle sakinleri, belediyenin konteynır eksikliğini gidermek için önemli bir çalışma yürüttüğünü ancak çevre temizliğinin sadece belediyenin değil, vatandaşların da sorumluluğunda olduğunu belirterek herkesin çöplerini konteynırların içine atması gerektiğini ifade etti.
Yetkililer ise temiz ve sağlıklı bir çevre için vatandaşlardan daha duyarlı olmalarını isterken, çevre bilincinin artırılmasıyla bu tür olumsuz görüntülerin önüne geçilebileceğini vurguladı. Bağlar'da yapılan yatırımların amacına ulaşabilmesi için yeni yerleştirilen konteynırların doğru kullanılması gerektiği belirtildi.





